Tekorten aan micronutriënten

Het menselijk lichaam heeft zowel macronutriënten als micronutriënten nodig om een ​​optimale gezondheid en welzijn te bereiken. Zoals je misschien uit hun naam kunt afleiden, moeten macronutriënten in grotere hoeveelheden worden geconsumeerd dan micronutriënten. Het menselijk lichaam heeft maar een kleine hoeveelheid micronutriënten nodig om goed te functioneren.

Deze mineralen en vitamines hoeven maar in kleine hoeveelheden te worden geconsumeerd. Als je die kleine hoeveelheden echter niet krijgt, loop je een veel groter risico op ziekte en zal je immuunsysteem de negatieve impact zeker voelen. Daarom is het essentieel om ervoor te zorgen dat je voedingsmiddelen kiest die veel essentiële mineralen, vitamines en micronutriënten bevatten om fit en gezond te blijven en om je immuniteit op het optimale niveau te houden.

Er zijn bijna 30 mineralen en vitamines die niet in voldoende hoeveelheden door het lichaam kunnen worden aangemaakt. Deze staan ​​bekend als essentiële micronutriënten. Als je niet genoeg voedsel eet dat belangrijke mineralen, vitamines en andere verbindingen bevat, loop je een groter risico op enkele ernstige ziekten zoals kanker, diabetes type II, osteoporose en hartaandoeningen.

De beste manier om ervoor te zorgen dat je voldoende micronutriënten binnenkrijgt, is door een uitgebalanceerd dieet te volgen dat veel peulvruchten, groenten, fruit, volkorengranen en magere eiwitbronnen bevat, samen met gezonde vetten zoals olijfolie en noten.

Vragen? Surf dan naar www.aloeverachat.be

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *